Поради вчителям, які
працюють у 5 класі
Перехід учнів з початкової школи до середньої
викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх
батьків. Це пов'язано з появою нового класного керівника, нових вчителів,
предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами —
вступом дитини у підлітковий вік. Для учня і для учнівського колективу перехід
у п'ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових
граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів.
У 5 класі змінюються умови навчання: з'являється
класний керівник та вчителі з різних предметів. Цей період є досить сприятливим
для адаптації школяра до нових умов навчання. Діти чекають змін на краще,
бажають стати дорослішими, налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб
дорослі пишалися ними, були задоволені, «не засмучувались».
Основне новоутворення цього періоду — відкриття
нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої
здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою
унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це — найважливішій
період для розвитку повноцінного спілкування.
У роботі в період адаптації п'ятикласників
основними завданнями стають:
розвиток шкільної мотивації, формування
інтересів;
розвиток навичок спілкування з однолітками та
дорослими;
розвиток впевненості в собі, формування
ставлення до успіхів та невдач;
формування уявлення про себе як про людину з
великими можливостями.
Для успішної адаптації учнів 5-го класу робота
обов'язково будується таким чином:
учителям: звертати увагу на вікові та
індивідуальні особливості кожної дитини;
батькам: допомога, підтримка та похвала;
учням: знайомство із собою, самопізнання, впевненість у своїх
здібностях.
Немає коментарів:
Дописати коментар